zaterdag 15 juni 2013

Rommelmarkt vondsten

Gisteravond vroeg manlief of ik wist wat voor weer het vandaag zou zijn. Nu hou ik me daar eigenlijk nooit mee bezig, alleen als we bijvoorbeeld een uitje hebben of een weekendje weg enzo.
Maar ik had al zo'n donkerbruin vermoeden waar hij op uit was, maar vroeg nonchalant of hij soms aan de auto wilde gaan sleutelen. Nee naar de rommelmarkt in Duitsland was het antwoord, die buiten...
Hij zag op zijn telefoon dat het zou regenen, maar ik keek bij weeronline en die gaf dat dan weer niet aan.
Besloten om op tijd op te staan, maar toch enigzins uit te slapen dus de wekker om half negen gezet. Maar deze dame was al een keer rond half zes wakker en ook om half acht, toen maar wakker gebleven en bij enkele van jullie gezellig op bezoek geweest.

Manlief gooide bijna op het laatste moment roet in het eten omdat een vriend belde en hij daar een afspraak mee maakte km rond tien uur naar hem te gaan. Wilde hij eerst nog daar heen gaan terwijl het negen uur was, nee daar komt niks van in zei ik. We gaan niet zomaar alles op schuiven omdat hij nu belt, half elf is ook rond tien uur ;).
Zo gezegd zo gedaan, samen over de rommelmarkt gehuppeld (gelukkig is Duitsland/Aken om de hoek) en daarna heeft hij me thuis afgezet en is doorgereden naar zijn vriend.

Onderweg zag ik mooie luchten en allemaal borden ivm Pinkpop wat in feite bij ons in de achtertuin is. Ik hoor er nu nog niks van, maar gisterenavond toen ik even buiten in de tuin was wel. We gaan er zelf niet heen hoor, vroeger ben ik er twee maal heen geweest in mijn tienertijd toen het nog in Geleen was en een keer in de negentiger jaren in Landgraaf. Ik zal de foto's eens zoeken en hier plaatsen ;).

Vandaag kocht ik kanten kleedjes, een hele stapel voor 2 euro en nog twee voor 50 cent. Ook een leuk zwarten pieten kwartet gescoord voor 50 centjes hihihi, niet helemaal compleet, maar wel cute <3.
En ook nog een leren broek voor manlief, eens kijken of hij daar wel in past ;).
Ja toen we vanmorgen op de rommelmarkt aankwamen bedacht ik me 'waar moet ik alweer naar uitkijken'. Sinds mijn beroerte moet ik gericht kijken anders wordt ik doodmoe van rommelmarkten. Maar als ik zoals nu alleen uitkijk naar kanten kleedjes en leren broeken dan gaat het wel hihi. Natuurlijk zien mijn ogen ook ander leuks. Maar shoppen voor de Elf Fantasy Fair outfits is en blijft leuk. Wie weet heb ik binnenkort wel hulp van wat haaksters nodig voor nog wat kleine witte bloemetjes voor het geheel aan elkaar te maken, maar dan meld ik me wel.

Oh ja ik maakte een mirror foto van mezelf om te laten zien hoe ik er bij liep vandaag in mijn recykleer rok. Ik vond nog een rood jasje dat ik al jaren heb, paste er perfect bij want in een t-shirtje alleen is het te koud. Mijn Pucca tas die ik nu veel gebruik, maar denkelijk na de zomer is afgeschreven (zie foto van de achterkant), is wel jammer van dat materiaal. Maar och we hebben er nu plezier van :). Nog een heel fijn weekend lieverds, het wordt hier aardig donker in de lucht, ik hoop dat het droog blijft voor de Pinkpoppers en ook voor mijn was die zo klaar is.


Warme creatieve groetjes van Susan







21 opmerkingen:

  1. Gave kleedjes heb je gevonden en goedkoop!!!! In de kringloopkosten ze dat per stuk!!! Die kaartjes zijn ook leuk. Dat jasje past perfect bij je rok :-) Je ziet er stralend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zo lief van dat vrouwtje, ik vroeg wat de grote koste om een idee te krijgen of ze betaalbaar waren. 50 cent zei ze...ik vertelde dat ik er een jurk van ging maken. Ze zou me een mooie prijs maken met meerdere, dus ik pakte alle ronde eruit (zag wel nog eentje die er toch tussen is gekomen die vierkanter is ;)) en toen mocht ik ze allemaal samen voor 2 euro hebben. Ik helemaal happy!

      Verderop koste een kleine al 50 cent, en heb ik er uiteindelijk twee voor 50 cent gekregen. In de kringloop nam ik ze pas eens mee voor 25 cent per stuk dus ook leuk :).
      Thanks for the compliments, ja zo zie je wie wat bewaart heeft wat.
      Warme groetjes en knuffels!

      Verwijderen
  2. Schiet al lekker op met de gehaakte kleedjes zo! :) Al weer lekker veel gedaan vandaag, kan ik hier niet zeggen, dus goed bezig!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja ik moet echt eens binnenkort gaan kijken hoeveel ik er nog nodig heb om mijn jurk te bedekken. Wie weet heb ik er al genoeg :p.
      Nou tot nu toe heb ik alleen gerommelmarkt en het wasmachine aan gezet hihihi. De was moet ik nog gaan ophangen, manlief wilde het gras nog doen maar die zit rechtop te slapen naast me hihihi.
      Warme groetjes en knuffels!

      Verwijderen
  3. oh wat een fijne vondsten. Je ziet er goed uit hoor in je recykleerrok. Jammer van die tas, we gaan met z'n allen op de uitkijk voor nog zo eentje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey lieverd dat is heel lief van je, maar hoeft niet hoor. Ik kijk ook altijd uit op de rommelmarkt naar vrolijke tassen en zo kom ik vanzelf wel weer een tas tegen die ik na deze weer ga gebruiken ;).
      En het is alleen aan de achterkant waar je niets van ziet, dus ik kom de zomer er wel mee door :).
      En natuurlijk was jij weer in mijn gedachten toen ik het zwarte piet spel zag, zo loop je zo maar mee over de rommelmarkt in Aken hihihi... Knuff!

      Verwijderen
  4. Ah wat een lieve kwartetkaarten! Ik vind het niet eens een slecht idee om van tevoren met jezelf af te spreken waar je naar op zoek gaat op een rommelmarkt, want soms weet ik zelf ook niet meer wat ik wil met al die spullen, haha.
    Leuke mirror-picture!!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha ja dat is ook soms zo moeilijk hè om je op een rommelmarkt te concentreren en niet teveel afgeleid te worden door al dat leuks.
      Maar op die manier kan ik snel een kraam scannen en hoef ik niet kraam voor kraam helemaal in me op te nemen. Alleen bij echt leuke kramen kijk ik uitgebreid rond ;). Licht om me heen zetten doe ik eigenlijk ook altijd, mmm vandaag niet hihihi.
      Ja ik zag bij jullie al die mirror monday foto's en dacht laat ik ook eens eentje maken met mijn vrolijke outfit :p. Knuff!

      Verwijderen
  5. Zo, flink gescoord met de kleedjes! Volgens mij heb ik er ook nog een paar, ik zal eens kijken...
    Zo grappig, ik lees Pucca-tas en denk hè??? Onze kat heet Pucca en dat is zo gewoon geworden voor ons, dat ik helemaal zou vergeten waarom ze Pucca heet! Ze loopt ons namelijk de hele dag achterna (zoals Pucca bij haar geliefde doet in de filmpjes) en voor de voeten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie, uhm ik weet eigenlijk helemaal niks verder van 'pucca' af. Ik koop mijn tassen altijd op de rommelmarkt voor een paar euro's en meestal moeten dat vrolijke tassen zijn en deze viel destijds onder die kategorie hihihi.
      Oh dat is lief van je dat je kijkt voor kanten kleedjes, ik moet echt eens even gaan kijken hoe ver ik kom met die wat ik nu al heb verzameld en of ik er al genoeg heb om mijn rode EFF jurk mee te bekleden.
      Warme groetjes van Susan

      Verwijderen
  6. Ik zou willen dat ik zulke zwarte pieten spellen vond hier! Het jasje en de rok staan je prachtig!!! Heel mooi. Ik heb hier nog een wit kanten kleedje liggen, zal ik hem opsturen?

    Dikke knuffel!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik kom ze ook niet vaak tegen hoor, maar misschien vallen ze nu beter op omdat ik ze hier op de blogs meer tegenkom ;).
      Dat mag lieverd, ik schreef al net hierboven dat ik echt eens even moet gaan kijken hoever ik ben. Wie weet ben ik er al lang of heb ik er nog mega veel nodig en dan is ieder kleedje welkom hihihi. Knuff!

      Verwijderen
  7. Leuk zo Aken om de hoek! Mijn tante en m'n nichtje wonen daar ook vlakbij (die wonen in Belgie). Ze gaan er regelmatig naar zo'n mega grote supermarkt! Ik keek m'n ogen uit toen ik een keertje meeging.
    Ik ben benieuwd wat je met de gehaakte kleedjes gaat doen. De kwartet kaarten zijn zeker leuk. Geen probleem dat het niet compleet is, je hetbt ze vast niet gekocht om mee te kwartetten toch!
    Leuke foto van jezelf met rode outfit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahha ja daar zit wat in dat ik het kwartetspel niet gekocht heb om mee te kwartetten hihihi. Thanks for remembering me :D.
      Ik ga er mijn rode Elf Fantasy jurk mee bekleden, een andere look creëeren, nou ja poging tot doen hè want of dat wat ik in mijn hoofd heb ook daadwerkelijk gaat lukken is natuurlijk nog de vraag of het er in het echt ook wel zo mooi uit ziet ;).
      Die grote supermarkt, de Kaufland misschien? Ik kom er wel eens maar eigenlijk alleen voor het meel om mijn brood mee te bakken. 79 cent per kilo ;).
      Manlief sjeest er altijd doorheen, maar ja zelf auto rijden doe ik niet, dus afhankelijk van hem. Normaal doe ik altijd alle boodschappen alleen en op de fiets, lekker op mijn gemak.
      Knuff!

      Verwijderen
  8. Ik ben toch zo benieuwd naar je jurk van kleedjes. Wil je hem aub eens laten zien als hij af is?
    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaa ga ik zekers doen hoor, alleen zul je daarvoor nog een hele tijd moeten wachten want ik deel mijn uiteindelijke look pas als ik op de Elf Fantasy Fair ben en die is pas half september ;). Thanks! Knuff!

      Verwijderen
  9. Wat een mooie kleedjes heb je gevonden!! En ook nog een leuk spel!

    Moet zeggen dat ik je rok echt super vind! Wanneer ik straks terugkom in NL staat er voor mij ook een naaimachine klaar en wil ik ook ooit eens proberen zo'n rok te maken! Maar eerst maar weer opnieuw leren naaien... ;-)

    Groetjes en een fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Ik heb ook niet echt naaien geleerd, ooit als jonge meid een cursusje gedaan 10 lessen en daar leer je echt niet alles mee.
      Ik probeer gewoon op gevoel iets te maken, heb een h&m rok als voorbeeld genomen en de stukken gewoon aan elkaar genaaid. Meer is er eigenlijk niet aan, ritsen inzetten heb ik nooit gedaan, dus deze is met elastiek. Alhoewel ik pas wel een hele handige tip zag om een rits in te zetten, moet ik eens gaan uitproberen ;).
      Dit is de link; http://tuttoriciclabilehandmade.blogspot.nl/2013/06/a-apple-on-bag-and-easy-zipper.html
      Warme groetjes van Susan

      Verwijderen
  10. Love je outfit meis!
    Je rok is echt super!!!!!!
    En je Pucca tas geweldig!!!! Is ie echt niet meer te redden????? Lijkt op die van mij maar dat is een soort van lelijke aap hihihihihi

    Heerlijk geslaagd op de rommelmarkt ... wat wil je nog meer hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi smile, dankjewel lieverd :D.
      Och die tas dat is ook niet erg hoor, het is zoals het is. Ik vind het goed zo, ik heb meerdere tassen en er komt altijd weer een nieuwe tas op mijn pad. Ik hoef ook niet zo nodig altijd dezelfde tas te hebben. Knuff!

      Verwijderen
  11. Wat een gave kaarten in dat spel zeg! Ziet er trouwens ook tof uit met dat rode jasje op je recykleerrokje :)Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...