donderdag 26 september 2013

Susan weer aan de recykleer, leuke kringloop vondsten en kadootjes

Dag lieverds daar ben ik weer, na mijn grote recykleer project om met een heleboel kanten kleedjes een mooie outfit voor de Elf Fantasy Fair te maken, wil ik ook eindelijk aan de slag om mezelf een rok te maken. 


Ik zou dolgraag zo'n rok à la Zand Amsterdam (http://www.zandamsterdam.com/) willen, maar die zitten ver boven mijn budget. En ik bedacht me dat ik zoiets ook wel zelf zou kunnen maken. 
Niet precies hetzelfde, want voor mij hoeft die rok niet afgeritst te worden en natuurlijk ook niet met zoveel drukknopen. 
De Zand Amsterdam rokken kunnen van maatje 34-4 en blijkbaar hebben ze nu ook voor grotere maten leuke rokken. Maar voor mij hoeft hij zelf niet zo wijd in maten uit te lopen, ik ben niet van plan veel af te vallen en ook niet om veel bij te komen :p. 

Het gaat wel nog even puzzelen worden hoe groot, hoe lang of te wel hoe breed de rok moet gaan worden en hoe ik hem ga maken, ik heb geen voorbeeld dus het zal toch weer uit ut kupke (uit mijn hoofd) moeten worden. Ik heb al eens op tutorials gezocht van wikkelrokken, maar krijg dan een heel ander soort wikkelrokken ;). 


Ik heb eergisteren twee heren jeans die ik gekregen heb om mee te recykleren, los getornd en ben me daar nog over aan het bedenken, hoe ik daar een rok van zou kunnen maken die goed bij mijn figuur past. 


Verder heb ik gistermorgen in een tweedehands kleding winkel een heel leuk stofje gescoord, ik dacht dat het een laken was, maar blijkt een dekbed hoeslaken te zijn, dus lekker veel stof. Een roze ruitje met bloemetjes, echt een Duits motief. Ik had het al samen met de tas (waar ik tzt de handvaten voor een book purse) opzij laten leggen. http://365dagencreatief.blogspot.nl/2013/04/making-of-boek-tasje-elf-fantasy-fair.html

Een ouder dametje zag het liggen en ik zei dat ik er een rokje van wilde maken. Ja dan moest ik toch gewoon een lap stof kopen zei ze, maar dat doe ik toch...dit is een lap stof ;). Ja maar dat zou toch mooi voor op bed zijn...nou mevrouw geloof me daar zit mijn man niet op te wachten om zo'n laken op bed te hebben :p whahaha. 
Ik kocht ook nog die mooie jeans, ziet er hartstikke nieuw uit en is een mooie kleur om te gebruiken voor een jeans rok. 


En gistermiddag was ik een paar uurtjes bij een vriendin op bezoek en kreeg ik nog kadootjes voor mijn verjaardag. Een boekje om aan de slag te gaan met vilt, er staan hele leuke ideetjes in en een vilten S. Een heel doosje vol met oude Nederlandse postzegels, bestempeld en onbestempeld :). En leuke snailmail spulletjes, maskingtape en leuke tags als memo blaadjes. Ook had ze een mooie ketting voor me gescoord, je snapt dat het om die engel gaat :D, maar de kraaltjes enzo zijn ook heel leuk en wie weet laat ik hem wel helemaal in tact en combineer ik hem samen met een kortere ketting. De kraaltjes zouden zomaar agaat kralen kunnen zijn. En last but not least een hele leuke retro kaart, dus zoals jullie zien ben ik heerlijk verwend. Daanke Peetsjuh!


Als het je nog leuk lijkt om iets te winnen in de vorm van een 'kanten' prijs, kijk dan even bij mijn vorige blogpost en raad hoeveel kanten kleedjes ik verwerkt heb in mijn kanten kleedjes jurk. Meedoen kan tot zondag 29 oktober!


Warme creatieve groetjes van Susan




8 opmerkingen:

  1. Jij hebt wilde plannen! Als je rokjes net zo mooi worden als je jurk, wordt je vast binnen no-time uitgenodigd voor velen tv-programma's ;-) You go girl!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind ze ook zó leuk die Zand rokjes maar ook te duur hoor.
    Wij recyclen er wel op los hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moet toch ook maar eens les in recycleren want heb onlangs en zandrokje gekocht maar idd niet heel goedkoop haha en zelf maken is nog leukere stofjes zoeken!! Suc6 ziet er allemaal gaaf uit!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Owwwww dat wil ik ook kunnen .... recykleren .... geweldig toch!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een tof idee zeg! En ik weet heel zeker dat het je gaat lukken. Helemaal na die prachtige jurk voor de EFF! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. spannend, ga het natuurlijk volgen :-)

    Lieve groet, dinah.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...