zondag 9 maart 2014

Manlief verklaart me voor gek

Vandaag zijn we voor de verandering weer eens naar de trödelmarkt in Duitsland geweest...tsja dat is bij ons om de hoek ;). 


Ik sloeg vandaag weer mijn slag, ik kwam leuke retro stofjes tegen, nou ja tafellakens ;). 
Maar manlief vroeg zich thuisgekomen hardop af wat ik daar nu mee moet, nou ik heb wel plannetjes in mijn hoofd wat ik daarmee wil. 
Maar hij vraagt zich echt af of er mensen zullen zijn die zoiets mooi vinden. Yess er zijn genoeg liefhebbers van retro stofjes en ik ben daar een van ;). 

De tweede van links scoorde ik als eerste. Daarna viel mijn oog op die zwarte/grijze rozen met die zalm achtergrond, ik vind die zo bijzonder. Bij dezelfde kraam was ook dat oranje rozen stof tafelkleed te koop, ja ik zie het beetje bij beetje voor me, komt helemaal goed!

Dit ruitjes dekbed daar heb ik ook plannen mee net zoals het Hollandse tafeleertjes tafellaken. Waar ik de laatste kocht, scoorde ik ook het gele tafellaken hieronder en de meest linkse van foto nummer 1. 

En last but not least scande mijn oog een kanten stofje, het bleek een tafellaken te zijn. Eigenlijk niet meer nodig voor mijn EFF outfit, maar wie weet maak ik nog eens zoiets als deze ;). 

Daar zou ik toch helemaal de blits mee maken op de Elf Fantasy Fair ;). 

Het kanten gordijn van gisteren hing vandaag al in het zonnetje te drogen :D. Wie weet maak ik morgen eens tijd om lekker te gaan naaien aan mijn outfit nummer 2. 
Outfit nummer 1 is natuurlijk mijn kanten kleedjes jurk :). http://365dagencreatief.blogspot.nl/2013/09/susan-steampunk-doilies-dress-elf.html

En later in de middag gingen we toeren door het Zuid Limburgse heuvelland en terwijl manlief aan het crossen was in de Mini deed ik een poging om mooie plaatjes te schieten met mijn iPhone. 
Maar voordat we gingen toeren werd nog even wat gecheckt en keek ik even smachtend naar onze traveller, het zal nog jaren duren voordat die weer opgeknapt is, na onze trip naar het IMM in Hongarije in 2012, was hij hard toe aan een restauratie...maar ik mis hem best wel. Het is en blijft toch een bijzondere auto. 


Warme creatieve groetjes van Susan

12 opmerkingen:

  1. Ach Susan, een beetje gek zijn we toch allemaal. Hihi! Je hebt een heerlijk weekend achter de rug, fijne week. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is waar, je moet een klein beetje gek zijn om daar op te vallen. Een beetje prettig gestoord ;). Er zal menig 'moderne' vrouw ook haar hoofd schudden bij al die oude lapjes waar ons huis zich mee vult. Maar komt helemaal goed! Knuff!

      Verwijderen
  2. Wat een leuke retro stofjes! En dat Hollandse tafereel kwam je dus ook in Duitsland tegen :-)? Zo'n stofje kon ik ook niet laten liggen hoor! Fijne dag nog, geniet van de zon!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja allemaal in Duitsland gescoord! Ik kom op dit moment niet veel op Nederlandse rommelmarkten, vind het belachelijk dat je al per persoon zo'n €2,50-3,50 entree moet betalen. Dat geld besteed ik liever aan mijn vondsten ;). Knuff!

      Verwijderen
  3. goed geslaagd Susan ! Leuke stofjes gescoord vooral het kant !! ik ben jaloers !!! Natuurlijk zijn er anderen die dat mooi vinden en als dat niet zo zou zijn wat dan nog ? als jij het maar mooi vindt !!
    fijne avond xxx Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh jij hoeft toch niet jaloers te zijn, jij vind zelf altijd de prachtigste vondsten. Deze 'kant' vond ik wat minder, die van de dag ervoor is meer mijn stijl. Of in ieder geval past die perfect in het plaatje dat ik voor oven heb. Maar ook met dit stuk kant ga ik zeer zeker eens wat moois maken. Knuff!

      Verwijderen
  4. Weet je Susan ZIJ komen van Mars en WIJ van venus....daar ligt het gewoon aan hoor!Zoooo herkenbaar! ;-) Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha lekker ding...ja zij zien dat niet hè de charme van de stofjes uit vervlogen tijden. Maar ik ga het hem bewijzen en laten zien wat voor een mooie lapjesdeken van deze bijzondere stofjes zijn te maken ;).
      Alhoewel me eerst maar proberen aan te zetten tot het maken van mijn fantasy fair outfits! Knuff!

      Verwijderen
  5. Hahaha, hier ook zo'n man :-) Wauw, je outfit 1 was echt prachtig, ben toch wel benieuwd hoe outfit 2 er zal uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :D ja ik had ook veel bekijks met mijn kanten kleedjes jurk, vooral van oudere dames die met veel enthousiasme en een big smile op me af kwamen lopen.
      Ja ik ook hoor, je hebt een bepaald beeld voor ogen en dan moet je dat zelf zien te maken. Gaat geloof ik wel een zware rok worden als ik zie hoeveel kant al in een laag zitten (gisteren de eerste strook erop genaaid ;)). Nog een paar weken geduld :). Warme groetjes en knuffels!

      Verwijderen
  6. Gek !? Nee joh, mannen snappen dit gewoon niet. Haha.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...