woensdag 28 mei 2014

Retro lapjesdeken in de maak en wat meer uitleg over mijn job

Dag lieverds, ik ga eens even tijd maken om de dankbare dinsdag blogpost van gisteren wat uitgebreider maken. Ik wilde hem gisteren zo graag nog delen in het kader van dankbare dinsdag, maar wil toch nog even reageren hier op jullie lieve reacties. 

Maar eerst even de lapjesdeken delen die ik nu helemaal naar mijn smaak aan het maken ben. 
Nou ja voor mezelf zou ik niet zoveel bruine lapjes erin gebruiken, maar dit is wat we aan leuke retro lapjes hebben op het werk...donaties van andere medewerkers...
Binnenkort ga ik thuis ook eentje voor mezelf maken ;)...ik heb vandaag al een lichtroze fleece deken gekocht bij de Action :D. 

De rood wit geblokte heb ik eruit gelaten, de groene ruitjes en de roze met zwarte ruitjes en nog een paar andere...ik vond ze er niet zo goed bij passen. Nu allemaal meer pastel kleurtjes ;). 
Onze werkbegeleidster vind hem super en ikke ook. Vijf rijen heb ik al door de lockmachine gehaald, volgende week hoop ik hem af te maken. Met een heerlijke zachte fleecedeken aan de achterkant. 


Multivroon vroeg om wat meer uitleg over mijn werk. Ik werk op een leerwerkplaats waar mensen werken met een psychische beperking. 
Ik heb een aantal jaren geleden een wsw indicatie gekregen (wet sociale werkvoorziening), omdat ik toch weer graag wilde werken, maar door mijn beroerte (young stroke) beperkingen heb en niet op een reguliere werkplek kan gaan werken. 

We zijn een startende werkplaats en beschikken nog over weinig middelen. En vanwege ook een tekort aan werknemers die instromen is het ook moeilijk om opdrachten aan te nemen. Iets waar ik zelf natuurlijk niet echt wat mee te maken heb, dat zijn dingen waar ik me geen zorgen over hoef te maken als werkneemster ;). 
Máár we werken wel samen met 'Mode met een Missie', we maken daarvoor hoogwaardige modieuze kleding. Ik heb er al een rok voor gemaakt, drie jurken en nu ook een blouse. Dit is allemaal werk in kleine oplages. 
http://365dagencreatief.blogspot.nl/2014/04/de-dankbare-dinsdag-zomaar-vergeten.html hier een klein verslagje van ons bezoekje aan het atelier en winkel van mode met een missie in Arnhem. 


Daarnaast wordt er verstelwerk gedaan, in opdracht van een kleine ondernemer. En maken we ook eigen produkten, we hebben al jeans-schorten gemaakt (nieuw), maar zijn ook druk aan het recykleren. 
Jeans kussens, jeans tassen en nu dus ook lapjesdekens. Eind juni is er een open dag en wordt alles gepresenteerd en hopelijk ook verkocht en wie weet komen er ook nieuwe opdrachten uit voort. 
Omdat we allemaal erg betrokken zijn bij onze leerwerkplaats, dragen we zelf ook veel ideëen aan. 

Maar mijn opzet met mijn dankbare dinsdag blogpost was om te laten zien dat je misschien wel jaren in een enorme stress situatie kan zitten, maar dat je er ook weer beter uit kunt komen. 
Dit werk heb ik er in feite aan te danken. 
Die stress periode ligt al jaren achter ons hoor, dus geen zorgen lieverds. 
Ik heb altijd vertrouwen gehouden dat het ook weer goed zou komen en ik ben enorm dankbaar voor wat op ons/mijn pad is gekomen. 

Heb een fijne dag lieverds! Dikke knuffels voor al jullie lieve reacties!


Warme creatieve groetjes van Susan


14 opmerkingen:

  1. Wat wordt dit een leuke "knuffel"deken!
    Succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond je post van gistere erg mooi. Ik hoop dat jullie werkplaats een succes wordt. Met zoveel enthousiasme komt dat vast goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig werk van een prachtvrouw!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel goed van je dat je ondanks zo'n nare ervaring als een beroerte met alle narigheid van dien toch de positieve kanten kunt belichten, kunt genieten van het leven. Mooi dat er zo'n fijne werkplek voor je is en dat jullie zulke prachtige dingen maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat je je creativiteit ook in je werk kwijt kunt. Het is je van harte gegund!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent een voorbeeld voor velen lieve Susan, X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thanks lieverds ja ik zit hier helemaal op mijn plek en we blijven vertrouwen houden dat dit uiteindelijk een bloeiende werkplek gaat worden met genoeg medewerkers op alle dagdelen zodat we kunnen blijven bestaan.

    Woon je in zuidlimburg en heb je feeling voor naaien, heb je een uitkerende instantie achter je rug die het kan financieren zodat je bij ons kunt komen werken dan ben je van harte welkom!

    Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat we wat meer uitleg hebben gekregen over je werk. Dank je wel! En heel goed van en voor jou! x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super meis, zo positief als jij in het leven staat!! Dikke kus Linda!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn om iets meer te leren over jouw mooie werkplek.
    Nee ik woon niet bepaald in de buurt, dus ik zal niet op de open dag komen...
    Dikke knuffel, Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Susan,

    Ik zie je lapjesdeken heel erg graag.
    En het verhaal over je werkplek was helemaal nieuw voor me.

    Fijne zondagavond,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi,
    Wat een goed idee om een fleece deken van de Action als achterkant te gebruiken. Ik heb al jaren een patchworkdeken-in-de-maak liggen, begonnen met babykleertjes van de jongste... Denk dat ik binnenkort eens de Action binnenloop en toch weer verderga!
    Groetjes
    Mar10=Creatief
    http://mar10creatief.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...