donderdag 28 augustus 2014

Hellup ik moet verplicht aan de opruim!

Oh lieverds ik moet toch even wat van me afschrijven zodat ik hopelijk dadelijk toch nog als een roosje kan gaan slapen.

 
Wij zijn vanavond naar een bewonersbijeenkomst geweest over de plannen van de bouwvereniging om de daken te gaan vernieuwen. 
En tsja dat gaat dus betekenen dat ik de hele zolder mag gaan opruimen, maar dus ook leeg maken. 


Pff ik kom er nog niet aan toe om de spullen door de rest van het huis fatsoenlijk opgeruimd te krijgen. Sinds ik een aantal dagen in de week werk ontbreekt me werkelijk gewoon de tijd en de energie, maar ik zal nu wel moeten. 


Iedere dag iets opruimen en maar duimen dat we pas veel later in het traject, dat twee jaar gaat duren, aan de beurt zijn zodat ik de tijd heb om de boel op een rijtje te krijgen. 


Ik ben namelijk niet iemand die zomaar effe alles weggooid, ik probeer spullen te herbruiken, ik ben daarnaast ook nog een verzamelaar en wij zijn 8 jaar geleden gaan samenwonen en hebben van twee grote huizen alles nu in 1... Dus het gaat nog een hele klus voor mij worden. 


Tsja sinds ik blog...in december alweer 3 jaartjes...is ons huis nog voller geworden...en ik merk dat ik toch echt liever creatief ben in mijn vrije tijd als dat ik aan het poetsen of opruimen ben. 


Vandaag ook, mijn moeder kwam op bezoek en ik ben samen met haar creatief geweest...heb haar tas opgeknapt...fatsoenlijke draagbanden gemaakt (de banden vervangen die een vriendin van haar onlangs voor haar maakte) en een rits in haar tas gemaakt (hergebruikt, mijn moeder heeft hem losgetornd uit een andere tas die ik gisteren op zolder vond en weg wilde doen), zodat ze straks haar spullen in haar tas kan doen. 


Och ja zoals jullie zien aan mijn afbeeldingen kan ik ook wel weer de waarde van deze verplichte opruimactie zien. Wat dat betreft blijf ik miss positive, maar och ja soms moet ik effe zeiken en moet ik mijn stress effe delen...ik hoop dat jullie al lekker aan het slapen zijn en ik hoop dat nu ook te gaan doen. Dikke knuffels!


Warme creatieve groetjes van Susan

28 opmerkingen:

  1. Uh... nou nee, ik ben nog niet lekker aan het slapen, want in mijn hoofd is het ook een chaos, daar ik ook moet opruimen (maar dan van mijzelf), terwijl ik dat ook zo moeilijk vind; zie namelijk net als jij ook overal mogelijkheden in. Nu moet ik niet mijn zolder leeghalen, maar ik ben hem juist aan het vullen tot een fantastische creakamer! Maar ik heb vandaag al een vuilniszak "oud"papier gevuld en een zak voor de grijze container;wat ik kan, kan jij ook! En nu gaan we lekker slapen, morgen weer een nieuwe dag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi gekkie ja ik weet dat ik het wel kan hoor. Maar je wilt niet weten hoe vol die staat. En voordat ik daar aan de slag ga wil ik eerst mijn crea kamer klaar krijgen zodat ik in de rest van het huis eerst eens orde heb want daar begin ik ook schoon genoeg van te krijgen...naaimachines in de keuken...boeken die weg moeten in de huiskamer...verstelwerk op de bank in de huiskamer...
      Och ja we komen er wel, ik kom er wel...heb alleen tijd nodig.
      Heb gelukkig wel kunnen slapen na mijn 'confessie'...
      Dikke knuffels ennuh succes met jouw crearuimte!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Thanks lieverd! Tsja manlief die in de bewonerscommissie gaat maar bewerken om te zorgen dat wij later aan de beurt zijn zodat ik de tijd krijg om en op te ruimen en de boel op marktplaats te zetten zodat ik het ook nog verkocht krijg ;). Knuff!

      Verwijderen
  3. Hahaha, ik heb zo'n onderhuis (in een dijkhuis). Ik ken het gevoel. Wat maken we het onszelf moeilijk hè?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja door veel te verzamelen en een creabea zijn maken we het ons moeilijk ;). Maar ik zou niet in een showhuis kunnen wonen waar niks in staat... Och we komen er wel, manlief mag meehelpen want er staat ook veel van hem op zolder. Wilden al langer opruiming houden alleen nu dus verplicht. Kunnen geloof ik wel een container krijgen om de spullen in onder te brengen die niet weggaan...
      Warme groetjess!

      Verwijderen
  4. Ik hoop dat je lekker hebt geslapen. Ik ken het fenomeen, van het verplichte opruimen. Wij willen geheel vrijwillig de zolder ook opknappen. Maar als ik alle dozen zie dan zakt de moed mij ook in de schoenen. Ik denk aan je en hoop dat je laat aan de beurt bent. Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieverd, ja ik hoop ook echt pas volgend jaar rond deze tijd of zo aan de beurt te zijn zodat ik de tijd heb... Dikke knuffels!

      Verwijderen
    2. En jij ook succes dan met de vrijwillige opruimactie en een mooie zolder to be...

      Verwijderen
  5. Oh, zo herkenbaar! Nu ik moet schipperen met energie is het huis ook een lage prioriteit op mijn to do lijstje.
    Ik ben al een week beetje, bij beetje mijn zolderkamer weer aan het terug claimen en alles uit de studeerkamer terug naar zolder aan het brengen. Maar ja, dan heb ik mijn machines boven staan en dan wil ik ook naaien en niet sjouwen...
    Succes!!
    X Nana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat heb ik dus ook...wil heus wel opruimen, maar wil ook tijd hebben om creatief te zijn. Het gaat goed komen, daar heb ik alle vertrouwen in! Jij ook succes om je kamertje weer terug te veroveren! Dikke knuff!

      Verwijderen
  6. Hahaha, heel herkenbaar hoor!!! Dat is geloof ik de straf die je hebt als je zo creatief bent...En ga je opruimen dan zie je voor alles mogelijkheden en zo gaat er dus helemaal niks de ton in...

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whahaha ja tis me wat met ons creatieve mensen die graag hergebruiken en overal mogelijkheden in zien. Maar ik zie gelukkig ook wel weer de mogelijkheden van deze verplichte opruiming ;). En natuurlijk gaat niet alles weg van op de zolder...ik regel me wel een grote container voor de deur en wat mankracht :). Knuff!

      Verwijderen
  7. owjee, dat wordt een hele klus. Maar het gaat je lukken. Hier in het Zaanse hebben we verschillende verkoopsites maar ook ruilsites (die vind ik het leukste, een bloempot ruilen voor een zak macaroni ik zeg maar wat) én weggeefsites. Je komt echt wel van je spullen af. Ik ben ook flink aan de opruim, gaat ook niet snel genoeg naar m'n zin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is waar Syl er zijn gelukkig genoeg mogelijkheden om ervan af te komen. Had mijn boeken al willen meenemen naar Essebes voor in de ruilkast...wie weet krijg ik daar nog de mogelijkheid voor of zoek een ruilbibliotheek in de buurt bijvoorbeeld...en zo zijn er meerdere mooie initiatieven. Kledingbank voor kleding die ik niet verkocht krijg of wat gewoon weg kan, zelfs kapotte kleding gaat als kilo goed weg... Komt goed! Jij ook succes met je opruimactie! Knuff!

      Verwijderen
  8. oef heel herkenbaar......sterkte mss grote opbergtonnen en die tijdelijk verplaatsen.. X Es

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zouden verhuisdozen ter beschikking krijgen, maar over het algemeen zit al alles in dozen ;). Maar hebben een trap waar je niet blij van wordt om met grote zware dozen af te lopen. Maar tegen die tijd regel ik me wel mankracht ;). Knuffies!

      Verwijderen
  9. Creatieve mensen...ik wens je héél veel succes:) Hier ook zo iemand die haar huis heeft volgestouwd met "bruikbare" dingen en als ik aan de opruim raak dan borrelen er weer allerlei ideeën op. Mijn werkkamer barst volledig uit zijn voegen om over de rest van het huis maar niet te spreken. Dan moet je weten dat we ook nog in een zéér ruim huis wonen...enfin heb hierboven al gelezen dat velen met hetzelfde probleem worstelen. Het gaat goed komen...en héél fijn dat jullie als één van de laatsten aan de beurt zijn:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja gaat vast goed komen! Wanneer we aan de beurt zijn is nog niet bekend ;). Er moeten nog eerst huisbezoeken komen naar 113 huizen...en dan moet 70% akkoord gaan en dan begint het 'feestje'...en dan duimen dat we halverwege volgend jaar of zo aan de beurt zijn. Wie weet heb ik tegen die tijd wel de jackpot van de lotto gewonnen en kunnen we meteen alles verhuizen naar een groot droomhuis :D. Knuff!

      Verwijderen
  10. Oh lastig hoor! Probeer het als iets positiefs te zien. Misschien kom je wel allemaal spulletjes tegen waarvan je niet meer wist dat je ze had. Dat heb ik altijd! Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat zou best eens kunnen Lien, maar over het algemeen weet ik precies wat er allemaal ligt. Ik ben namelijk een speurneus en duik regelmatig de zolder op, op zoek naar wat leuks wat ik verzameld heb. Maar het gaat vast goed komen, er zullen ook vast dingen bij zijn die gewoon weg kunnen. Weggooien doen wij niet aan, dus MP, weggeven of ruilen wordt het dan ;). Knuff!

      Verwijderen
  11. oef das lastig zo verplicht opruimen! Ik heb af en toe wel van die puin ruimperiodes. Dan ben ik mn eigen zooi en spulletjes helemaal beu. Er gaan dan dozen en tassen vol naar de kringloop. Maar of het nou echt iedere keer veel scheelt... En wij hebben niet eens een zolder he! Gelukkig heb je nog even om een soort van plan van aanpak te maken ofzo. Enne wat een stoer vakantie verhaal van vroeger had je geschreven over alleen in een grot enzo :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi ja gaat helemaal goed komen, stiekem duim en hoop ik op eindelijk die jackpot te winnen, kunnen we naar ons droomhuis verhuizen en krijgen alle bewaarde spulletjes op zolder eindelijk weer een plek in huis :D. Oh maar dat was geen vakantie hoor, dat waren gewoon 'uitstapjes' naar een grot in de buurt ;). Knuff!

      Verwijderen
  12. Je hebt het heel beeldend beschreven! Geweldig met die plaatjes er bij!

    En als troost: een opgeruimd huis, is een opgeruimde geest!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihihi ja en dat als je wakker ligt en eigenlijk moet slapen ;).
      Tsja ik geloof daar eerlijk gezegd niet in, in die spreuk dat een opgeruimd huis voor een opgeruimde geest staat. Of nou ja ik wil geen opgeruimde geest hebben liever gezegd, geef mij maar een creatieve geest die overal ideëen heeft liggen :p hihihihi. Knuff!

      Verwijderen
  13. Héééél veel succes met opruimen. Maar ik ben zeker dat dat wel zal lukken. Met kleine beetjes tegelijk en je gaat waarschijnlijk ontzettend blij zijn met allemaal spulletjes die je nu gaat terugvinden en weer wat mee kan gaan doen :-) Liefs Trui

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooo ik kan helemaal met je mee voelen. Spullen weg doen terwijl je eigenlijk niets weg wilt doen. Ik weet er alles van. Het beste is een opruim woede krijgen, maar ja die heb ik ook niet maandelijkse ;-) zo af en toe en daar moet je dan gebruik van maken maar ja als het dan voor die tijd moet mmm lastig. Ik zou er ook kriebel van worden volgens mij. Ik hoop voor je dat je niet snel aan de buurtbent. Succes er mee. Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Och nou heel erg veel succes!! Ik ben zelf een ongeloofelijke hamsteraar alles valt te herbruiken toch?! nouww dat vond mijn vriend dus niet he. wij zijn samen gaan wonen maar dat zat dus wel ff een adertje onder het gras.. ik moest alle onnodige spullen weg doen :0 dat kan toch niet. Nou naar al het ploegen en zweten is het me gelukk. Boenen, schrobben, stofzuigen, stoffen, en weg gooien en alles is weg dus komt goed je hebt een drijveer en dat helpt kijk maar naar mij.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...