donderdag 17 september 2015

What shall I wear said the drunken sailor

Ja ik weet het lieverds, het liedje gaat eigenlijk niet zo, maar zo heb ik hem altijd in mijn hoofd gehad, nou ja dit stukje tekst 'what shall I wear said the drunken sailor, what shall I wear said the drunken sailor, what shall I wear said the drunken sailor early in the morning'. 


Ja ik kreeg de vraag of ik me 's morgens wel eens af vraag welke Tante Betsy jurk ik zal aandoen...
Natuurlijk sta ik wel eens voor de kast en vraag ik me af welke zal ik vandaag aan doen. Maar meestal ruk ik er gewoon eentje uit die me op dat moment opvalt of die past bij de look waar ik die dag voor wil gaan. 


Soms ook puur omdat ik besloten heb om die dag een roze legging en roze Tante Betsy vest aan te trekken en zoek ik er eentje uit die daar bij past. 
Of misschien ben ik wel in een blauwe stemming...zoals gisteren, ik was thuis en had zin in wat makkelijks, maar wist ook dat ik de deur nog zou uitgaan. 
Ik had nog een jeanslegging liggen van bij de Lidl die deed ik aan, nam de blauwe Tante Betsy met drie kwart mouw van de dag ervoor, maar vond die er niet bij staan en op een of andere manier maakte me die jurk niet echt happy. Dusss eens kijken welke er ook bij staat...de jeansjurk was een optie, maar ik koos voor de roze rits jurk van dikkere stof en die maakte me instant happy. Ik maakte een fotoshoot, ja soms is dat toch een heel gedoe om jezelf leuk op de foto te zetten...


In de namiddag trok ik een andere Tante Betsy aan, we zouden naar Duitsland gaan, een Engelse vriendin van ons lid maken van de ADAC en daarna even lekker gaan uiteten in onze favoriete Imbisstube.
Maar met mijn 'nieuwe' roze laarzen kom ik niet tot op de grond dus hup mijn rode cowboylaarzen aangedaan, maar die stonden weer niet bij de jurk dus hup mijn rode driekwartmouw jurk aangetrokken.
Normaal heb ik maar één Tante Betsy jurk op een dag aan hoor ;). 


Ik kreeg nog een voorproefje op de nieuwe collectie van die lieve Tante Betsy op mijn honger te stillen. Nou ja eigenlijk kan die niet gestild worden, ongeduldig en vol verwachting kijk ik uit naar de nieuwe collectie en geloof me ik ben niet de enige ;). 
Met die koudere dagen krijg je meer behoefte aan lange mouwen jurkjes en yess mijn favoriete model jurkje komt ook weer terug in deze collectie en ook in de lente/zomercollectie zag ik al op foto's die die lieve Tante met me deelde (maar daar mag ik nog niks van delen, dat snappen jullie ook wel). 
Het linkse modelletje is mijn favoriet model in Tante Betsy jurkjes, het staat me gewoon het allerbeste en dit zwarte jurkje wil ik dus ook heel graag hebben. Want naast kleur hou ik ook van zwart, maar tegenwoordig wel graag met een hele vrolijke print, dus a little black dress à la Tante Betsy :D. 


Die andere jurk zal me ook super staan, dat weet ik omdat de 4 Funky Flavours jurk me ook zo goed staat...ik heb die destijds om die reden ook heel bewust gepast in de winkel in Heerlen...dat is ook een terugkomend modelletje. 


Maar om nog even terug te komen op de zin 'what shall I wear said the drunken sailor', gisterenochtend begon het opeens te kriebelen...het gaat hard op het weekend aan. 
Dit weekend is Elfia te Arcen en tsja zou ik toch niet nog 'even' die rok die half in mijn hoofd zit afmaken? Of zal ik een van mijn ruffle rokken over mijn hoepelrok kunnen trekken en die leuke steampunk stof van de Zeeman gebruiken aan de voorkant?
Weet je het wordt zo'n 18 graden en mmm om alleen in een bloesje met korset te lopen is misschien toch een beetje te koud brrr. Of als het gaat regenen...mmm welk jasje doe ik dan aan?


Dus gisterenochtend een pas sessie gehad en eigenlijk werd ik nergens meteen vrolijk van, de hoge hoed stond me ook al niet. 
Ik besloot om het uit mijn hoofd te zetten en wellicht deze keer voor een heel eenvoudig kostuum te gaan en als piraat te gaan...
Zeker weten doe ik het nog niet helemaal...dat beslis ik zondag wel, maar wellicht ga ik als drunken sailor...als piraat. 


Gisteren toen het zo hard regende had ik zoiets 'ik heb geen zin om zondag de hele dag mijn jurk of mijn rok omhoog te houden omdat het modderig is, dus naar alle waarschijnlijkheid ga ik voor mijn stoere zwarte regenlaarzen en een zwarte driekwart broek die goed kan doorgaan voor Piraten broek...'.
We gaan het zien...jullie gaan het zien ;). Wat ik wel kom delen is de jas die ik vandaag pimpte met een mooi borduursel van de kringloop/rommelmarkt, omlijst met mooi kant. 


Oh ja nog even twee foto's van de familiedag met ons familietje...afgelopen zondag...
Julia mijn nichtje, de dochter van mijn broer was er jammergenoeg niet en Erik de vriend van dochterlief. 
Ik droeg de theekopjes doorknoopjurk ;). 

Heb je gezien mijn man heeft ook iets met een 'drunken sailor' aan, zijn Popeye t-shirt ;). 

Warme creatieve groetjes van Susan

13 opmerkingen:

  1. Oooh de gepimpte jas !!! Die vind ik gewoon super !! Dat is pas origineel ! En je zal 'm dit weekend wel kunnen gebruiken denk ik, 17 à 18 graden en nog af en toe een bui, nou warm is dat niet te noemen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja mooi is ie geworden hè, ik ben ook zo blij ermee hoe prachtig die geborduurde lap op mijn jas uitziet en de kanten rand was een goed idee van mezelf ;). Ja ik krijg nogal eens last minute ideetjes hihi.
      Gisteren heb ik een passessie gehad en ja ik heb besloten om de jas aan te doen, er zullen zeker momenten zijn dat de jas te warm is en het is ook zonde dat ik mijn prachtige ruffle rok (die ik toch besloten heb om aan te doen) verberg door die jas. Maar ik ga voor comfort en geen kou oplopen ;). Dikke knuffels!

      Verwijderen
  2. Ja, de jas is kei goed gevonden, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het wer gaat vast goedkomen hoor. Stuur wel een zonengeltje je kant uit. En in het zuiden van het land is het altijd een stuk warmer he,, wat je hoort op het nieuws is alleen wat ze in het midden van het land verwachten... Tja die vraag kwam zeker van mij?? hahahahaha. van wat trek je aan als je zoveel keus hebt... Het staat zo gezellig al die vrolijke jurken. Het heeft mij ook iets veranderd hoor qwa kleurkeuze in mijn kleding kast. Ik mag van mezelf geen zwart meer kopen. Ik ga nu vaak voor blauw, dat staat mij mooi. Natuurlijk mag ik nog wel mijn zwarte met vrolijke print Bestyjurk aan die ik bij jou gewonnen heb....
    Ik ben benieuwd wat je aan gaat doen zondag.. Ik vind de jas erg leuk zo met die roos en dat randje kant maakt het helemaal af. Toppie....

    Lieve groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja die vraag kwam van jou ;). Natuurlijk sta ik wel eens te twijfelen voor mijn kast, er zijn ook jurken die ik echt wel minder aan doe als andere jurken want tsja je hebt toch je favorieten...maar och dan vliegen die weer eens marktplaats op tzt.
      Mmm het weer werkt nog niet mee voor zondag, maar als het maar droog blijft dat is het belangrijkste :). En de jas gaat aan, heb ik gisteren na een pas sessie besloten. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  4. Ha die Betsy, uhh Susan! ;-)))
    Ik moet zeggen dat ik het linker nieuwe collectie jurkje ook wel errug leuk vind! En je jas vind ik geweldig! Ben benieuwd wat je zondasg aantrekt maar dat gaan we vast zien, veel plezier! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja dat ga je zekers hier zien. Af en toe mijn iPhone in iemand zijn handen drukken zodat ik de foto's kan delen...
      Gisterenavond al twee foto's van mijn pas sessie gedeeld op Facebook ;). En manlief heeft mijn schip op de piratenhoed bevestigd dus the drunken sailor is good to go :p whahaha. Dikke knuffels!

      Verwijderen
  5. Ik zie daar weer een leuke bijpassende tas. Heb je net zoveel tassen als jurken :-)
    Ook weer een leuk idee, dat borduursel op je rug enzo. Ben benieuwd wat het gaat worden hoor !
    Ben zo benieuwd wat Tante bets nog meer heb in de collectie,het gaat nu wel opschieten als ik zo lees op fb.
    We moeten nog eventjes volhouden ;-)
    Fijn weekend en heeel veel plezier bij Elfia.
    Knfs patricia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat heb je goed gezien, ik scoorde een leren Red Rag tas, een kindertas. Alleen bleek het riempje z'n langste tijd gehad te hebben dus die gaat volgende week naar de schoenmaker om te repareren en dan kan ik er plezier van hebben.
      Nee hoor ik heb best wel veel tassen maar over het algemeen gebruik ik maar eentje, voor een bepaalde periode en zoek eigenlijk nog steeds een leuke tas die goed bij mijn outfits past, vrolijk is en handig is.
      Ja als het goed is komt de nieuwe collectie maandag aan, jurken inpakken en dan gaan ze naar de verkooppunten (je hebt kans dat ze daar eerder te koop zijn als bij Tante Betsy), op de foto en in de webshop. Hopelijk tegen het einde van de week in de webshop...do keep in mind dat ze alles alleen doet dusss. Maar ik verheug me op de nieuwe collectie, ik kan wel een frisse wind gebruiken voor mijn lange mouwen jurkjes;). Dikke knuffels!

      Verwijderen
  6. Hahaha, inderdaad 'drunken sailor', want je blogpost gaat alle kanten op :-))) Ik weet niet eens meer waar ik eerst op zal reageren. Vermoedelijk wordt dit ook een 'drunken sailor' reactie :-))
    Ik vind die nieuwe collectie jurkjes mooooi! Ligt ook aan de kleur; daar heb ik op het moment iets mee, met dat petrolachtige kleurtje, jummie!
    En met een Engelse vriendin naar Duitsland om haar aan te melden bij de Adac? Ik denk dat ik de boot gemist heb, diesnapiknie :-))
    Elfia... Schitterende jas, maar ik denk.... Dat die misschien wel eens te warm zou kunnen zijn? Pirate of the Red Rose :-)))
    Liefs en veel plezier zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu ik de foto's op FB heb gezien zeg ik; doen! Met jas! Helemaal top!

      Verwijderen
    2. Hihihi wat ben je toch een heerlijk ding, love it. Nee je hebt het niet goed gelezen...we hebben een Engelse vriendin lid gemaakt van de ADAC...onse goede Engelse Mini vriend Neil is al een aantal jaren lid (ook door ons, het is namelijk fukkeduk duur om lid te zijn van de Engelse wegenwacht vooral als je dan ook nog over de grens gaat en naar Euroland komt zoals Neil het noemt ;)).
      En ja ik ga voor de jas en mijn zwart rode corset :D. Is goed dat ik even fotosessie hield want in de zon was het lekker met alleen dat bloesje maar als de zon weg is (en zo te zien op mijn weerapp zal die zich zondag niet veel laten zien), is het toch wel erg frisjes en ik heb geen zin in een kou.
      En ik heb natuurlijk mijn jas zo leuk gepimpt (ook al is het eenvoudig) dat het zonde zou zijn om die niet aan te doen.
      En ja leuk zijn de jurkjes hè...I'm so excited...oh zouden eigenlijk moeten afspreken bij Pantalone...voor een Tante Betsy pas sessie...als ze daar binnen zijn. Dikke knuffels!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...